Develimizin Öksüt Köyünden yetişen ve kendisini unutulan el sanatlarımızdan Ahşap yakma, Kaligrafi ve tasarım alanında geliştiren hemşerimiz Murat Aytaş, İlçemize kurulacak bir müze ve gençlerimizin bu mesleğe eğilmeleri konusunda elinden geleni yapmak için hazır olduğunu belirtti.
Bilindiği üzere Unutulan el sanatlarımızdan; Kaligrafi, yazı karakter ve unsurları kullanılarak geliştirilen, sıklıkla dekoratif amaçla kullanılan, bir el sanatı çeşidi olup Kaligrafi sanatını icra eden sanatçıya, kaligraf denir.
Ahşap yakma sanatı ise Bir resmin ahşap üzerine transfer edilerek, gölgelendirme tekniği ile yakılan ağaca ahşap süsleme sanatıdır. Ahşap yakma aynı zamanda Dekoratif (bezeme) amaçlı olarak da kullanılmaktadır.
Ülkemizin yetiştirdiği önemli hat sanatkarlarından, Türk Resim sanatı uzmanlarından İsmail Acar’ın atölyesinde ve onun çizgisinde kendisini geliştiren Murat Aytaş, Ahşap yakma dışında dekoratif amaçlı olarak tarihi ahşap ve deri eşyaların bezeme işlemlerinde Pyrogravure tekniğini de kullanmaktadır.
Pyrogravure resim tekniği son yıllarda birçok ülkede yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Türkiye’de hemen hemen hiç bilinmeyen bu tekniğin dünyada giderek artan bir şekilde gördüğü ilgi, gelecekte popüler bir resim tekniği olacağına ilişkin görüşler kuvvetlenmektedir.
Ahşap yakma Sanatın icrasında Bölgemizde bolca bulunan Kavak ve Erciyes dağı eteklerinde çokça bulunan huş ağacı kontraplaklardan yararlanılması bölgemiz için önem arz etmektedir.
Murat Aytaş, Fransada Cars kentinde ve İstanbulda bu mesleği icra ederken zaman zaman ilçemize de gelerek Aşağı everek’teki tarihi evi içerisine kurduğu atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
Aynı zamanda Yukarı Develideki Sivasi Hatun camisi ve İniler camilerinin levhalarını da yapıp Müftülük aracılığı ile camilerimize hediye etmiştir.
Murat Aytaş’ın şimdiki hedefi Aşağı everek’teki Fatih camisine Ayasofya camisindeki büyük levhalar gibi levhalar yapmak olduğunu beyan etti.
Nezir Ötegen
Bilindiği üzere Unutulan el sanatlarımızdan; Kaligrafi, yazı karakter ve unsurları kullanılarak geliştirilen, sıklıkla dekoratif amaçla kullanılan, bir el sanatı çeşidi olup Kaligrafi sanatını icra eden sanatçıya, kaligraf denir.
Ahşap yakma sanatı ise Bir resmin ahşap üzerine transfer edilerek, gölgelendirme tekniği ile yakılan ağaca ahşap süsleme sanatıdır. Ahşap yakma aynı zamanda Dekoratif (bezeme) amaçlı olarak da kullanılmaktadır.
Ülkemizin yetiştirdiği önemli hat sanatkarlarından, Türk Resim sanatı uzmanlarından İsmail Acar’ın atölyesinde ve onun çizgisinde kendisini geliştiren Murat Aytaş, Ahşap yakma dışında dekoratif amaçlı olarak tarihi ahşap ve deri eşyaların bezeme işlemlerinde Pyrogravure tekniğini de kullanmaktadır.
Pyrogravure resim tekniği son yıllarda birçok ülkede yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Türkiye’de hemen hemen hiç bilinmeyen bu tekniğin dünyada giderek artan bir şekilde gördüğü ilgi, gelecekte popüler bir resim tekniği olacağına ilişkin görüşler kuvvetlenmektedir.
Ahşap yakma Sanatın icrasında Bölgemizde bolca bulunan Kavak ve Erciyes dağı eteklerinde çokça bulunan huş ağacı kontraplaklardan yararlanılması bölgemiz için önem arz etmektedir.
Murat Aytaş, Fransada Cars kentinde ve İstanbulda bu mesleği icra ederken zaman zaman ilçemize de gelerek Aşağı everek’teki tarihi evi içerisine kurduğu atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
Aynı zamanda Yukarı Develideki Sivasi Hatun camisi ve İniler camilerinin levhalarını da yapıp Müftülük aracılığı ile camilerimize hediye etmiştir.
Murat Aytaş’ın şimdiki hedefi Aşağı everek’teki Fatih camisine Ayasofya camisindeki büyük levhalar gibi levhalar yapmak olduğunu beyan etti.
Nezir Ötegen